Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2010 02:08 - Най-новият директор на оперетата ще помага предимно с ентусиазъм засега
Автор: sonyagarcheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 888 Коментари: 0 Гласове:
1



 Министерството на културата се явява на поправителен в опита си да назначи директор на ДМТ "Стефан Македонски". След като артистите предизвикаха оставката на Борис Панкин заради "назначаването на противоречива личност за директор" в оперетата, а г-н Вежди Рашидов пък го взе като свой съветник по музикално-сценичните изкуства (без да има музикално, а само театрално образование), сега се опитват с търговец – мениджър от търговска верига.

Дали от министерството ще издържат този път изпита е съмнително. Успокояващо е поне, че новоназначеният временно ще изпълнява длъжността до обявяване на нов конкурс (надяваме се, обективен този път). Той ще трябва да отблокира финансирането, за да се изплатят работните заплати, да стане възможно финансиране на новите творчески проекти и цялостната дейност на театъра.   

Реакцията на артистите от театъра: Засега не даваме никакви коментари, макар да имаме информация какво и къде е работил. Нито е бил в авторитетна институция, нито се е изградил като професионалист между нас, очевидно другаде го е правил.  

"Музикалният театър има ли диригенти – има, има ли певци – има, има ли режисьори – има. А мениджъри за турнета има ли? Ей затова сме го назначили, това пък е реакцията на проф. Александър Йосифов – председателя на комисията за избор на директор на НМТ "Ст. Македонски".

Интервюто на Тодор Димитров е автентично, без редакторска намеса:

Артистите в музикалния театър не ви познават като име и като личност, моля представете се?
- Тодор Димитров съм. Завършил съм вокален факултет на Музикалната академия при доц. Констанца Вачкова преди може би 12 години. Работил съм в търговска фирма (няма нищо общо с културата). Бил съм мениджър, почнах от най-ниското ниво, докато стигна до мениджър.

Каква кариера като певец имате, защото в бранша никой не знае за вас? 
- Бил съм артист на свободна практика. Професионално започнах да пътувам с разни състави още като бях студент, познавам се с повечето певци по театрите. Въпреки че съм работил и в софийската опера и в пловдивската опера, познават ме. Там съм работил за определени постановки.

При кои директори сте пели в тези театри?
- Пламен Карталов (бел.авт. Пламен Карталов не го познава, дори не е чувал  името му!), а в пловдивската опера ще Ви визлъжа забравих, Борислав…

В България класическите певци могат ли да се издържат от свободна практика, вероятно вие сте били много добър? 

- Напоследък стана много трудно за хората, живеещи и работещи по този начин. Стагнацията и кризата навлиза съвсем сериозно и до ден днешен положението е много сериозно за хората, които смятат да си изкарват прехраната по този начин. Рискът на артиста на свободна практика е това, че днеска има, утре няма. С този живот постоянно на колела стана изморително, а и не толкова финансово изгодно в последните години. Реших да се преориентирам, докато е време, защото осъзнах, че по този начин годинките си вървят, а нямам визия за бъдещето, борбата е голяма.

Преди около 5-6 години поех в друга насока. Опитвам се да завърша Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски".

Защо решихте да напуснете търговията, за да работите за известно време в театъра?
-Това за мен е предизвикателство, а аз обичам предизвикателствата. Какво нещо е животът – това е възможност да се върна там, откъдето съм тръгнал. Господ си знае работата.

Участвахте ли в няколкото предишни конкурса за директор на музикалния театър?
- Не, напротив, не съм. Но смятам, че мога да помогна с опита и ентусиазма си. Имам желанието, тъй като съм излязъл от тези среди, да помогна музикалният театър да се развива.

А защо чак сега решихте, че това е предизвикателство за вас?
- Странно стечение на обстоятелствата. С много голям интерес следях как се развиват нещата тук, но…стана изведнъж. Не съм решавал отдалече да дойда, да кандидатствам.

Как поехте длъжността?
- Пуснах си CV и неочаквано за мен ме приеха. Обадиха ми се предния ден на обед.

Ако можете да сте откровени, защо точно на вас предложиха, та в последната секунда трябваше да вземете решение?
- Нямам представа. Трябва да питате други хора.

Т.е. това е личното предложение на министъра ли?
- Може би. Министър, ръководство, това вече не мога да ви кажа.

Нагърбвате се с изключително тежка задача като човек външен за проблемите в културата, в музикалния театър, не плувате в свои води – от една страна, колектив с изострена настръхналост кой ще му бъде директор, от друга, репертоарен план. Кои ще са първите ви стъпки?
- Не мога да коментирам в момента, искам да се запозная с работата и след това ще мислим занапред. В близките дни ще имам много четене, ще питам хората, много неща ще ме интересуват за цялостната работа и как работи този колектив. Във въздуха да хвърлям някакви предположения няма да стане, не съм такъв човек. Планове ще имам след около седмица-две. Вътрешните неща на театъра са ми познати, излязъл съм от тази среда. Чисто технически са ми непознати – какви са точно задълженията на директора. Чисто административно имам да се уча. Оттам натам вече ще видим, ще поживеем - ще видим. Аз съм временно изпълняващ длъжността, до конкурс. Колко време, не е ясно.

А как ще се справите с репертоарния план?
- Не мога да коментирам сега.


Тагове:   директор,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sonyagarcheva
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 771346
Постинги: 206
Коментари: 134
Гласове: 395
Спечели и ти от своя блог!