Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2010 21:03 - Превръщане в успешен търговец
Автор: sonyagarcheva Категория: Хоби   
Прочетен: 7187 Коментари: 1 Гласове:
3




Ти търговец ли си?

Често пъти този, който се занимава с дейност в сферата на търговията чува този въпрос. В общественото съзнание фигурата на търговеца е видяна като „този, който е способен да ти пробута каквото и да било” или „този, който се занимава с това, защото е роден търговец”. Някои с гордост отговарят „Да, аз съм търговец!”. Други започват да увъртат и да обясняват, че всъщност те не продават нищо, те само предлагат една услуга или продукт, че не искат никого в нищо да убеждават, но не успяват да убедят нито събеседника си, нито самите себе си.


Хората често решават да се захванат с търговия, защото се вярва, че това е просто един лесен начин да се печелят добри пари или защото е една лесна работа, при която никой не ти държи сметка, има възможност за постоянен контакт с различни хора, нови места, динамика и т.н.
Все истински и верни причини.
В повечето случаи обаче това е само един „банален” начин да видим очарователната страна на професията търговец, в която печалбата е резултат от сериозни усилия, свободата е синоним на отговорност, а контактът с хора изисква добри умения за общуване.
Ако ви попитат „Шофьори се раждаме или ставаме?” мислите ли, че ще отговорите по същия начин като, ако ви попитат „Човек ражда ли се търговец или става?”

 

 

Каква е разликата?

И в двата случая можем да станем способни шофьори и търговци. Въпреки това търговията е като нешлифован диамант, скрит във всеки от нас.
Да разгледаме един пример. Случва ни се да отидем на дискотека или да излезем вечер, нали? Нека заедно да разгледаме стъпките за подготовка за вечерта. Най-вероятно няма да облечем дрехи, с които ходим всеки ден, може би ще си направим различна прическа, ще си сложим специален парфюм, с две думи – ще бъдем различни от начина, по който изглеждаме в ежедневния ни живот.
И защо е всичко това?
За да предадем на другите по оригинален начин нашия образ, за да „продадем” добре нашия образ на другите. Правим това, често без дори да си даваме сметка, защото продаването е вътре в нас и затова твърдим, че продажбата е комуникация.

 

 

ПРОДАЖБА = КОМУНИКАЦИЯ

Сега нашата цел е да открием и разберем кои са основните водещи линии, за да започнем очарователния път към изучаването на изкуството на продажбите. Нашата цел е да преценим нашия потенциал, с който да достигнем до постигането на по-добри резултати. 

Основният мотив, който задвижва търговецът към действие не е винаги и само парите, защото парите са само средство, чрез което ние осъществяваме нашите желание. Всички ние /или поне голяма част от нас/ мечтаем за голяма и красива къща, добра банкова сметка, да пътуваме, където пожелаем, да имаме хубава кола и така можем да продължим да изброяваме десетки желания и мечти. Всичко изброено дотук има мотивираща сила, но не са истинската пружинка, която ни кара да действаме. Колко пъти например ни се случва да се замислим „ако спечеля от тото...” А колко пъти сте играли на тото? Разбира се в този пример има голяма доза късмет. Но ако не решим да играем никога няма да спечелим. Или поне във всеки случай няма да знаем дали си е струвало. Тогава какво трябва да направим? Този въпрос ни отвежда до основните характеристики на успешните търговци. Те са 5. Интересното е, че всяка една от тях не зависи от външни фактори, а просто е заложена вътре в нас.
Тези параметри ще наречем „Петте фактора на успеха”:
1. Амбиция
2. Желание
3. Смелост
4. Постоянство
5. Старание

 

 

1. Амбиция

Силно желание да постигнем нещо. Всичко зависи от мотива. Той трябва да бъде положителен и да не бъде егоистично желание. Той винаги идва на първо място. Нашата вътрешна цел. Да искаме кола е външен фактор, да желаем постигането на нашата цел е вътрешен фактор.

 

 

2. Желание

Без съмнение, който притежава голяма сила на волята успява лесно да се самоконтролира и да насочи мисълта и действията си към дадена цел (която може да бъде подобрение на качеството на живот). Истинската сила на желанието е да се самоконтролираме без да имаме цел. Трябва да сме в състояние да се задвижим да правим неща, които голяма част от хората обичайно правят. Ако не мога да нося часовник на китката, ако се отвращавам когато видя змия по телевизията, ако се страхувам от тъмното, ако не мога да уча повече от 10 минути, ако не понасям това, ако не понасям онова, силата на волята ми е малка. Трябва да успея да наложа на психиката си да изпълнява заповедите ми без да има благодарствена награда. Плановете си остават само добри намерения, ако веднага не се превърнат в здрава работа.

3. Смелост

Един ден страха почука на вратата ми, смелостта отиде да отвори и там нямаше никого.
(J. Wolfgan Goethe)

Точно така! За да се пуснем се иска смелост! Не ни харесва да се страхуваме, но сме човешки същества и това може да ни се случи всеки ден в хиляди ситуации. Не е важно дали се страхуваме, важно е да бъдем смели! Смелият човек не е този, който не изпитва страх, а този който побеждава страха. Затова, когато усетим това усещане на несигурност и го преодолеем ние тренираме нашата смелост, учейки се да отиваме отвъд нашите граници. Когато се чувстваме несигурни да се обадим на клиент трябва да съберем цялата си смелост, да вдигнем телефонната слушалка и когато ни очаква сложен телефонен разговор да вдишаме дълбоко и да се справим с тази ситуация. Да действаме! Често пъти именно действието е решението за нашата несигурност.

 

4. Постоянство

 

Няма значение колко пъти падаш, има значение колко пъти падаш и ставаш.

Кой е измайсторил крушката? – Томас Едисон 
Знаете ли колко опити е направил преди да успее да накара крушката да светне?
10.000! Това е наистина голям пример за постоянство! Постоянството е силата на волята, умението да извършваме непрекъснато свободен избор за усъвършенстване. Постоянството винаги е представлявало границата между успеха и провала. Изследвания показват, че липсата на постоянство е една от най-често срещаните слабости у човека. Но все пак е слабост, която може да се преодолее с желание и воля. Ако искаме да постигнем желанията си трябва да се научим и да си създадем навик да бъдем постоянни.
Когато изпаднем в задънена улица и ни се струва, че няма смисъл да продължаваме, когато всичко в нас ни казва да се откажем, да спрем да опитваме, именно тогава си проличава разликата между зрялата личност и поведението на недораслия човек. Именно в този момент, ако имаме сила да продължим, хоризонтът ще се проясни и ще видим първите признаци на успех, който ще бъде само наш. С постоянството ще дойде и успеха. Хората, които са преуспели често пъти са описвани като хладнокръвни личности, понякога безмилостни. Често това е недоразумение – това, което те притежават е сила на волята, която обединяват с постоянството в опитите си да конкретизират своите желания, за да осъществят целите си. Повечето хора са готови да се откажат от стремежите си и да зарежат всичко при първата трудност.

5. Старание

“Вашият син ще се справя много по-добре, ако е малко по-старателен”

Чували сме неведнъж тази реплика в училище. Това е умението ни да бъдем прилежни при извършване на дадена задача.

Ако се замислим добре, всички тези фактори ни поставят пред една сериозна действителност – нашето усещане за отговорност. Може да изглежда банално, но е така. Често пъти хората са склонни да обвиняват някой или нещо за това, че не успяват да постигнат целите си. Винаги има някаква външна причина, която оправдава липсата на резултати – „пазарът е в криза...”, „шефът ми не става за нищо...”, „клиентите нищо не разбират..” Защото е много по-лесно да обвиним другите, а не себе си, признавайки че всъщност само и единствено ние сме отговорни за нашите действия или липсата на действия. Не е лесно всеки ден да бъдем амбициозни, волеви, смели, постоянни и старателни във всичко, което правим, задавайки си въпроса: „Какво мога да направя аз? Как мога да повиша качеството на моя живот, поемайки отговорността да стана успешен търговец?”

Да си представим, че дейността на търговеца преминава през тази мислена линия:

 

 

Цел (мотивация) → Планиране (време) → Срещи (инструменти) →

 

 

Анализ (проверка) → Подготовка (гориво)

1. Цел = Мотивация
Думата „мотивация” произлиза от „мотив” и „действие”. Това е вътрешния импулс, който произлиза от ясната представа къде искаме да отидем и какво ни води. Затова мотивацията може да бъде приемана като истинската тайна за успеха: хората, които са успели знаят много добре, какво искат, защо и най-вече веднага предприемат действия, за да го постигнат. С две думи – мотивирани са.
Онова, което ни кара да действаме по определен начин не е целта, която преследваме, а по-скоро защо я преследваме.  Мотивацията ни не е свързана с целта сама по себе си, а с онова, което тя ни носи.

 

Човек без цел е като лодка без весла.

Да помислим за ситуации, в които сме били особено мотивирани и решителността ни не се е забавила във времето. Със сигурност целта ни е била важна и специална, осъществяването й е щяло да ни направи щастливи. Накратко – струвало си е да положим усилия. Ако знаем какво искаме и то е истински важно за нас, ще започнем да действаме с правилната мотивация.

 

2. Планиране
Ясно е, че едно пътуване не може да се предприеме без да е ясен пътя. В продажбите това се нарича управление на времето – стъпките по пътя, които трябва да измина всеки ден, всяка седмица, всеки месец.

 

3. Срещи
“Дайте ми средно интелигентен мъж, който е в състояние да среща 4/5 човека на ден и аз ще направя от него най-богатия човек на света” (Франк Беджър)

 

4. Анализ и проверка
Не съществуват пътувания, които се правят със затворени очи, от време на време се гледа картата, пътните табели, ориентирите, за да разберем дали се движим по правилния път и къде сме спрямо крайната точка, до която искаме да стигнем.

 

5. Подготовка
Не може да се осъществим едно пътуване на един дъх. От време на време трябва да спираме и да зареждаме силите си. Това може да стане чрез посещение да професионални обучения, тренинги и семинари. Информацията, която получаваме по време на тези срещи, дискусиите и обмяната на опит с колеги от нашата сфера винаги може да ни даде нови идеи и да ни насочи в посока, която да ни отведе до по-добри резултати.

Късметът е онова, което се случва, когато подготовката срещне възможностите.

 

Който не умее да се усмихва, да не отваря магазин.

 

 

Който мисли позитивно в живота си му, лесно завързва запознанства. Хората обичат да са заобиколени с позитивни лица, които имат

 

 

вътрешно позитивно отношение

Няма никакъв смисъл в това да се подготвяме много внимателно, да бъдем на върха на техническата си подготовка, ако при клиента се появим с намръщено или унило лице. Ако говорим само за болка, страдания, трудности, проблеми, провали.. ще ни се случват само тези неща, защото ние неусетно се превръщаме в онова, което мислим. Това един безсъзнателен и реален процес.
Ако се концентрираме с ентусиазъм върху нашите способности и умения ще успеем да достигнем всеки връх, към който се стремим.
Ето и самият процес:

 

 

ентусиазъм → мотивация → движение → успех

Не е възможно да извървим един път, ако не сме убедени.
Логично е да познаваме много добре компанията за която работим и продуктите/услугите, които продаваме.

Но най-вече трябва да вярваме, че искаме да продаваме!



Тагове:   търговец,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cerise - Хареса
01.08.2010 18:16
ми постинга :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sonyagarcheva
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 766099
Постинги: 206
Коментари: 134
Гласове: 395
Спечели и ти от своя блог!