Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2010 20:54 - Какво ни струват изгубените клиенти?
Автор: sonyagarcheva Категория: Хоби   
Прочетен: 1937 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 06.08.2010 00:17



 

Каква е цената на всеки изгубен клиент?

Повечето хора не разбират цената на изгубения клиент. Когато разочарован клиент реши да спре да прави бизнес с нас, разходите са много повече, отколкото ние осъзнаваме.


Нека видим следната история:

 

 

Довиждане, госпожо Маринова
Госпожа Маринова е възрастна дама, която отдава под наем гарсониера в района ви. Не сте особено заинтересован и не обръщате достатъчно внимание на офертата й. Тя е огорчена и се обръща към друга фирма. Това, което вие не разбирате е, че госпожа Маринова има дъщеря, която иска да си купи тристаен апартамент, защото очаква второ дете. Тази нейна дъщеря не само че не се обръща към вас за покупката, но се оплаква на всичките си приятелки и колеги как сте се отнесли с майка й и не сте й свършили никаква работа.
Колко потенциални клиенти и колко сделки сте загубили?

Често се случва да гледаме с предубеждение на един или друг клиент. Този е възрастен, онзи няма пари, третият е мутра, четвъртият е екскурзиант...
Не бива да допускате личните пристрастия да влияят на бизнеса ви. Колкото повече доволни клиенти имате, толкова повече се увеличава вашата сфера на влияние, а с това и парите в джоба ви.
 
Не отписвайте клиент, с когото сте развалили отношенията си.

Добре, объркали сте нещо с клиентите в миналото. Предложили сте им нещо, което не им е харесало и те са се ядосали. Това загуба ли е? Не, не е.
Странно е, но е истина: клиентите, които са имали проблем с някоя фирма или консултант - и той доста се е постарал, за да оправи проблема – в действителност стават дори по лоялни към него и към фирмата, отколкото клиентите, които никога не са имали проблем. Очевидно фирмите и хората, които развиват своите умения за „възстановяване” приключват с по-лоялни клиенти.

Трябва да осъзнаете, че разочарованите клиенти искат от вас някои или всички от следните неща:

  • Да бъдат изслушани и взети на сериозно.
  • Да им покажете, че вие разбирате проблема им и причината, поради която са разочаровани.
  •  Компенсация или възстановяване.
  • Усещане за бързина, да се справите бързо с техния проблем.
  • Избягване на по-нататъшно неудобство.
  • Да бъдат третирани с уважение.
  • Някой да бъде наказан за проблема.
  • Гаранция, че проблемът няма да възникне отново.

 

Ако всичко се развива добре, трябва да изпитате чувство на удовлетворение, след като успеете да задоволите разочарован или разгневен клиент. Но светът не е перфектен и хората не винаги мислят рационално, така че понякога и вие самите се ядосвате за нещо. Ключовите неща, които трябва да запомните са:

  • Ако положите достатъчно усилия, за да удовлетворите клиента, вие ще сте направили всичко, на което сте способни.
  • Не го възприемайте лично. Ядосаните хора често казват неща, които всъщност не мислят. Те просто „изпускат парата, освобождавайки налягането”. Ако проблемът наистина е по ваша вина, разрешете го така, че да си извлечете поука от опита и да се справите по-добре следващия път.
  • Ако нямате контрол върху ситуацията, направете каквото можете, но не „удряйте главата си в стената”.
  • Не повтаряйте непрекъснато ситуациите пред колегите си или във вашето съзнание. Каквото станало – станало. Повторното дискутиране с останалите вероятно няма да направи техния ден по никакъв начин по-добър, а повтарянето вътре в себе си само ще ви ядоса още повече. Може обаче да попитате някой друг как би постъпил в тази ситуация.
  • Използвайте всеки опит от контакт с клиента като възможност за подобрение. Дори най-разочароващата среща може да ви научи на нещо.

Когато ситуацията се „охлади”, можете да поискате да я прегледате от гледна точка на подобряването на вашите умения. Повторете си отново ситуацията, като си зададете следните въпроси:

  • Какво беше основното оплакване?
  • Как клиентът представи проблема? Чия беше вината? Какво ядоса клиента най-много? Защо беше ядосан/разочарован?
  • Как вие виждате проблема? Клиентът носи ли някаква вина?
  • Какво казахте на клиента, което подобри ситуацията?
  • Какво казахте, което изглеждаше, че влоши ситуацията?
  • Как се опитахте да демонстрирате загрижеността си за клиента?
  • Какво бихте направили по различен начин?

Извинете се и го направете по правилния начин.

Извинението не ви унижава. То не трябва да бъде като признание за вина. Извинението е израз на съжаление, че опитът на клиента не е бил приятен.
Изказването на съжаление не ви струва нищо! То изразява желанието бъдещият опит на клиента да бъде по-положителен. Но без извинение няма да има бъдещ опит на клиента. Няма да имате и печалба от този клиент, а и от неговите познати.
В допълнение към извинението питайте клиента какво можете да направите, за да коригирате ситуацията. Ако тяхното предложение е реалистично – направете го.
След това споделете с останалите как сте коригирали проблема.
Част от взаимоотношенията с клиентите представляват връзки с обществеността, а първото правило на връзките с обществеността е да направят така, че добрите сделки да бъдат разбрани от повече хора. Ако клиент има проблем и вие го разрешите, кажете на този клиент, а в удобен случай и на други клиенти.
Повторните обаждания на клиентите, които са имали нужда от ремонт, за да се уверите, че проблемът, който са имали, е бил разрешен (дори ако знаете, че е бил), им напомня, че на вас не ви е безразлично.
Например автосервизът, в който ходя, ми замени радиото на автомобила веднага, вместо да го вземе и изпрати на ремонт. Управителят на сервиза каза, че не желае да „шофирам навсякъде с дупка в таблото”, както биха ме оставили други сервизи.
Друг случай: собственикът на книжарницата, се обади на няколко конкурента, за да провери дали разполагат с книгата, която търсех. След това ми се обади, за да ми каже какво е направил и откъде бих могъл да си
я купя.

Тези обикновени жестове на внимание не само подобряват очакванията на клиентите за нивото на обслужване, но същевременно изграждат и лоялност у клиентите към вас.

Един доволен клиент ще сподели с двама, а един недоволен - с двадесет и двама.



Тагове:   Какво,


Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sonyagarcheva
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 770928
Постинги: 206
Коментари: 134
Гласове: 395
Спечели и ти от своя блог!